OB-ejer jubler over opbakning fra fans i sjældent interview
I et sjældent interview til NordicBet glæder OB’s ejer, Niels Thorborg, sig over fynboernes store opbakning til det banebrydende identitetsprojekt, ’IdentitetOB’.
Der var udsolgt til det allersidste sæde, da NordicBet Ligaens førsteplads, Odense Boldklub, inviterede over 200 fans, sponsorer og nøglepersoner til klubmøde om OB’s identitet i loungen på hjemmebanen, Nature Energy Park.
Den fynske klub startede sidste sommer et stort identitetsprojekt i samarbejde mellem fans og klubben, og projektets konklusioner som skal danne kimen for OB’s fremadrettede arbejde.
Og denne onsdag i Odense var også bestyrelsesformand og ejer, Niels Thorborg, klar til at svare på spørgsmål fra de mange fremmødte interessenter. Den normalt pressesky klubejer glædede sig efterfølgende over det store fremmøde, fortalte han i et eksklusivt interview.
”Vi har fans, sponsorer, tidligere spillere vi har alle mulige med i aften, der gerne vil deltage i at diskutere OB-identitet. Det synes jeg er fantastisk, at vi står tættere sammen i bussen i en svær tid med nedrykning for første gang i rigtigt mange år”, udtaler den 60-årige Thorborg.
Klubejeren, som har oplevet kritik fra dele af fanmiljøet omkring OB, hjemtog flere grin blandt publikum, da han stod på scenen denne onsdag. Blandt andet da han forklarede, hvorfor han selv var mødt op til arrangementet og i den forbindelse fremhævede, at Troels Bech jo fik løn for at være til stede onsdag aften modsat de mange fremmødte publikummer, som kom af egen fri vilje.
Og de fremmødte fik også mulighed for at få medindflydelse, da de skulle stemme på de udsagn, de mente passede bedst til identiteten i OB. Og det glædede Thorborg.
”Jeg er super-glad for at folk vil bruge en hverdagsaften på at høre om, hvordan vi kan komme videre her. Og heldigvis har de også fået medindflydelse på, hvad vej vi skal med vores identitet – fantastisk arrangement.”
Som aftenen skred frem stod det klart, at OB står foran en spændende fremtid. Klubben indtager lige nu førstepladsen i NordicBet Ligaen, og fastholdes den position, står den på superligafodbold efter sommeren.
Klubejeren forventer da også, at OB rykker op i 3F Superligaen, lod han de tilhørende forstå. Til sommer forventer OB, at kunne præsentere de endelige resultater af identitetsarbejdet, som bærer titlen ’IdentitetOB’.
Og Thorborg har store forhåbninger til projektets resultater.
”Jeg håber da på, vi får et produkt ud af det, vi kan bruge i rigtig mange år. Men om ikke andet, kan man allerede nu mærke, at vi har fået en lang bedre forståelse på tværs: Fans, sponsorer, tidligere spillere, alle dem, der deltager i projektet, der gør, at vi allerede har fået noget ud af det.”
”Men lad os nu se det færdige projekt til sommer. Det bliver rigtigt godt, tror jeg”, slutter bestyrelsesformand og ejer Niels Thorborg.
Aftenen bød desuden på indslag fra Vejle Boldklubs direktør, Henrik Tønder, som var fuld af lovprisninger for ’IdentitetOB’-projektet, men også havde roser med til den fynske klubejer.
Niels Thorborg fejrede i januar 25-årigs jubilæum som bestyrelsesmedlem i OB. Siden 2006 har OB været en del af Odense Sport og Event, som ejes af Niels Thorborg, som også står bag blandt andet L’EASY. Foruden fodbold gør Odense Sport og Event sig også i hoteldrift, kongresser, koncertoplevelser, catering og golf.
OB topper NordicBet Ligaen med 49 point, hvilket er ni flere end FC Fredericia på andenpladsen. Klubben tager hul på Oprykningsspillet søndag den 30. marts, hvor AC Horsens venter på hjemmebane i Odense.